Vellykket feiring av hallene

Mange hundre personer møtte opp da de nye flerbrukshallene på Rørvik og Kolvereid ble feiret fredag 14. og lørdag 15. mai. Det ble en vellykket feiring som speilet litt av allsidigheten som SinkabergHansen arena og Nærøysund arena skal bidra med for innbyggerne i Nærøysund.

Etter å ha vært i bruk i halvannet år ble det endelig tid for offisiell åpning og feiring av SinkabergHansen arena og Nærøysund arena. Fredag ettermiddag og lørdag formiddag fyltes hallene av nærøysundere som ville være med på feiringen.

Fredag var det tid for åpning av SinkabergHansen arena på Rørvik. Mange hundre personer i alle aldre hadde møtt opp for å være med. Mange var nok kommet for å hilse på brannbamsen Bjørnis som hadde show, mens andre kom for å se nærmere på det nye flotte hallanlegget.

Flere av de som driver med aktivitet i hallene var med både på arrangementet i SinkabergHansen arena og i Nærøysund arena på lørdag. Der fikk de mulighet til å vise fram noen av aktivitetene sine.

Begge dagene var det dessuten servering av kake, saft, kaffe, vafler og pølse til alle frammøtte. Idrettslagene på Rørvik og Kolvereid hadde tatt på seg vertskapsrollen på hver sin hall.

Selve åpningen på Rørvik foregikk ved at alle ble invitert ned på hallflata for å være med på BliMe-dansen – ledet an av turnere fra Rørvik IL.

På Kolvereid på lørdag foregikk åpningen ved at ordfører Amund Hellesø hoppet fra femmeteren i svømmehallen. Stupetårnet i hallen er nylig tatt i bruk. Det at man har ventet på at dette skulle være klart er en av grunnene til at åpningsmarkeringen har blitt noe forsinket.  En annen viktig årsak til at det har gått litt tid er at hallene ble tatt i bruk midt i koronapandemien.

På begge dagene var det hilsener fra ulike gjester. Blant annet fra Trøndelag idrettskrets, Norsk Tipping, fylkeskommunen, arkitekten på Rørvik og entreprenøren på Kolvereid, samt at de to største sponsorene SinkabergHansen AS og Sparebank1 SMN ble takket for sine bidrag.

SinkabergHansen er den største bidragsyteren, og deres bidrag fører blant annet til at det er gratis halleie for alle under 18 år i begge hallene.

Støtten fra Sparebank1 SMN har gått til innkjøp av utstyr – blant annet til basishallen som brukes av turnere og andre aktører. Både turnerne fra Kolvereid IL og drilltroppen til Kolvereid IL hadde oppvisning i forbindelse med åpningen. Det ble også en demonstrasjon av dødse-stup i svømmehallen med påfølgende opplæring for de som ønsket å lære mer om dette.

Nærøysund kommune takker alle som kom for å være med på feiringen av hallene og ønsker alle velkommen tilbake. Hallene er et viktig bidrag til både aktivitet, folkehelse og bolyst i Nærøysund og skal være samlingsplass for mange generasjoner nærøysundere.

Se bilder fra åpningene under: