Vaksinasjon av ungdom født i 2004 og 2005

Nærøysund kommune starter vaksinering av ungdom i uke 34.

16-17-åringer får tilbud om koronavaksinasjon - FHI

Ungdommer som er folkeregistrerte får innkalling på samme vis som voksne, elever som er folkeregistrert i andre kommuner tilbys vaksine i Nærøysund. Disse er ikke registrert hos oss og må enten ta kontakt med koronatelefon eller med skolen som videreformidler dette samlet til registrering.

Vi følger nasjonale anbefalingene om å gjennomføre vaksinering fortrinnsvis på vaksinasjonssenter og tilstreber også å bruke Pfizervaksine til de under 18 år. Anbefalt doseintervall er 8-12 uker

Elever født i 2005 som ikke har fylt 16 år ved vaksinasjonstidspunkt trenger samtykke fra begge foreldre som må medbringes til vaksinering. De som har fylt 16 år kan samtykke selv og trenger ikke samtykekskjema.

Lenke til samtykkeskjema her:

2021.06.23_vaksinering-av-barn-og-unge-mot-covid_samtykkeskjema (1) (PDF, 105 kB)