Starter innsalget av bredbånd

Nærøysund kommune har fått tildelt NKOM-midler for utbygging av bredbånd. Telenor er i denne sammenheng tildelt to nye utbyggingsområder i Gravvik-området. Nå starter salget innsalget til potensielle kunder i området.

Nærøysund kommune har fått NKOM-midler via fylkeskommunen til utbygging av bredbånd i ulike deler av kommunen. I år er det blant annet området Gravvik-Tennfjord og Gråmarka-Knutåsen som står for tur. Dette er områder som Telenor skal bygge ut etter en offentlig anbudskonkurranse, og de vil nå tilby fiberbredbånd til fastboende i disse områdene.

Status i prosjektene er at områdene vil bli besøkt av selgere fra Telenor i nærmeste fremtid.

Prosjektering og befaring av entreprenør er også gjort.

Estimert ferdigstillelse av prosjektene er i løpet av høsten 2025, og de som tegner abonnement vil få oppdatering fra Telenor underveis i byggeperioden.

I tillegg til Telenors utbygging i Gravvik-området vil det i år også bli en bredbåndsutbygging i regi av NTE. De skal bygge ut i området Austafjord-Valøya og Sandnes-Sandnesenget. Også dette som følge av NKOM-midler som Nærøysund kommune er tildelt.