Selger kunsten sin til inntekt for parken

I forbindelse med sitt innspill til Nærøysund kommunes samfunnsplan lagde barna ved Heimtun barnehage i Rørvik flere malerier som både viste fram hjemplassen deres i dag og hva de ønsker seg for framtiden. Nå kan du kjøpe bildene og samtidig bidra til oppgradering av parken i Rørvik sentrum.

Da de eldste barna i Heimtun barnehage ble utfordret til å komme med innspill til samfunnsplanen dro de til Gluggen, rett ved barnehagen. Der så de utover Rørvik og området rundt. De pratet om hva som finnes der og hva de kan ønske seg for framtiden. Det ble også tatt bilder. Disse bildene har barna senere gjenskapt som maleri.

Malte drømmene

Maleriene ble først utstilt på biblioteket på Rørvik i fjor høst. Nå kan du kjøpe disse bildene og inntektene går til utstyrBarna malte det de så fra Gluggen i Rørvik  til parken i Rørvik. Rørvik Vel har planer om å gjøre parken til en attraktiv møteplass. Barna i Heimtun barnehage har mange ønsker om hva som bør være på plass på hjemstedet. Det kommer til syne på ett av bildene der de har tegnet både karusell, sklie, sykkelbane, trampoline og godteributikk. Noe av dette kan bli realisert dersom det blir god interesse for bildene. Det er barnehagen selv som ønsket at inntektene av salget skal gå til utvikling av parken.

Oppfordrer til å bidra

Ordføreren Amund Hellesø setter stor pris på engasjementet til de unge nærøysunderne, og håper at kunsten deres kan gi gode ringvirkninger for hjemstedet.

I fjor høst åpnet ordfører Amund Hellesø utstillingen med bildene barna i Heimtun barnehage har laget. Han fikk et portrettbilde av seg selv. De andre bildene du ser her kan du nå by på. – Det er en fantastisk energi og artig å være sammen med ungene når de forteller om det samfunnet de vil at Nærøysund skal bli i framtiden. Jeg håper at mange byr på bildene til ungene. De er kjempefine, sier ordfører Amund Hellesø. Han har selv fått et portrett av seg selv laget av barna i Heimtun barnehage som nå henger på kontoret hans på Rørvik.

– Bildene er kjempefine, sier Amund Hellesø.

Auksjon

Auksjonen vil foregå på Nærøysund kommunes facebookside. Den åpner opp nå fredag 12. februar og vil vare til og med onsdag 17. desember. Totalt er det seks bilder som auksjoneres bort. Fire av dem viser utsikten fra Gluggen, et er av kommunevåpenet og det største inneholder barnas framtidsdrømmer under en stor regnbue. Både privatpersoner og bedrifter oppfordres til å by. Det vil bli mulig å by anonymt for de som ønsker det.

Ingrid, Johanne Silja Mari, Matheo, Einar Leander, Alexia og de andre barna i Heimtun barnehage har laget flere bilder som nå skal auksjoneres bort til inntekt for utstyr i parken på Rørvik.

Gå til facebooksiden her og legg inn bud