Reisende fra ti østlandskommuner bør teste seg

Som følge av utbruddet av den muterte utgaven av koronaviruset på Østlandet ber Nærøysund kommune alle som selv har vært i eller har hatt besøk av personer fra de aktuelle kommunene om å teste seg.

Dette gjelder alle som har kommet til Nærøysund fra de aktuelle kommunene de siste ti dager, eller som har besøk av personer fra dette området i samme periode.

Det er ønskelig at de som har hatt kontakt med disse områdene tester seg ved ankomst Nærøysund, samt sju dager etter ankomst. Bestilling av test kan gjøres gjennom Nærøysund kommunes nettside.

Samtidig ber vi alle som har kommet fra disse kommunene eller har hatt besøk derfra om å begrense sosial kontakt til et minimum i tiden framover.

De ti kommunene dette rådet gjelder for er i utgangspunktet:

• Nedre Follo

Det er viktig at anmodningen følges opp for å unngå spredning av det muterte viruset lokalt i Nærøysund.