Ny organisering av næringsarbeidet i kommunen

Fra 1. juli 2024 endrer Nærøysund kommune organisering av den kommunale næringsrådgivningen. Dag Roar Opdal vil fra nå være næringslivets kontakt i kommuneadministrasjonen, mens Roy Harald Ottesen blant annet skal ivareta ordningen med lån til fiskebåter og lignende.

Roy Harald Ottesen og Dag Roar Opdal har god kjennskap til næringslivet i Nærøysund fra før, og utgjør nå den nye næringsenheten i Nærøysund kommune.

Samtidig som tidligere næringsrådgiver sluttet i kommunen opprettes en ny næringsenhet som nå består av Roy Harald Ottesen som leder og Dag Roar Opdal som rådgiver. Ottesen rapporter til kommunedirektøren, og vil i tillegg ha ansvar for oppfølging av den kommunale lånordningen for fiskebåter og lignende oppgaver.

Dag Roar Opdal blir kommunens kontaktperson for næringslivet fra nå. Han har jobbet mye med samarbeid mellom kommunen og lokalt næringsliv tidligere, både i Vikna kommune og i Nærøysund kommune. Opdal skal blant annet være saksbehandler for kommunens næringsfond og samfunnsfond. I tillegg vil han holde kontakten med kommunens samarbeidspartnere innen næringsliv, blant annet næringsforeningen.

Dag Roar er i utgangspunktet tilgjengelig tirsdager og torsdager for rådgivning til næringslivet. Det innebærer at tilgjengeligheten til næringsavdelingen er noe redusert fra da kommunen hadde næringsrådgiver i full stilling.

– Samtidig er jeg fleksibel og kan stille opp andre dager dersom det er behov. Send meg en epost dersom du ønsker kontakt, sier Dag Roar Opdal.

Kommunedirektør Karl-Anton Swensen er fornøyd med å få med Dag Roar Oppdal som rådgiver for næringslivet, ettersom han har lang erfaring fra området fra tidligere.

– Det er en fordel at næringsenheten blir knyttet nærmere til kommunedirektøren ettersom mye av kommunens næringsarbeid henger nært sammen med det politiske arbeidet i kommunen, sier Swensen.

Dag Roar Opdal
Rådgiver

Tilgjengelig tirsdager og torsdager og eventuelt etter avtale