Ny ladestasjon på plass

Nærøysunds andre hurtiglader for elbil er nå tatt i bruk. Den er plassert på parkeringsplassen ved Søsterskipet i Norveg. Dermed er det to hurtigladere i Rørvik. Den andre står plassert ved Elcom.

Nylig ble den andre hurtigladestasjonen for elbiler i Nærøysund tatt i bruk. Den nye stasjonen er plassert rett ved Søsterskipet i Rørvik sentrum.

Stasjonen som nå er satt opp er i likhet med den som ble tatt i bruk i fjor sommer etablert som følge av et arbeid Vikna kommune satte i gang. Både denne stasjonen og den som står i Storgata i Rørvik er støttet med midler fa Enova. Det er Fortum som driver ladestasjonene, mens det er kommunen som har satt de opp.

Stasjonen som åpnet nå nylig er en hurtiglader med 50 kilowatts effekt. Den skal være mulig å bruke for de fleste elbiler.

Kommunalsjef for Teknisk i Nærøysund kommune, Håvard Hernes er fornøyd med at kapasiteten på hurtigladere har blitt styrket i Nærøysund. I tillegg jobbes det med hurtigladere også andre steder i kommunen, noe som vil gi en bedring av infrastrukturen på dette området i Nærøysund dersom de blir realisert.