Nærøysund kommune inviterer til webinarer om kommuneplanens samfunnsdel

Kommuneplanens samfunnsdel er nå ute på høring i Nærøysund. kommunen ønsker innspill fra næringslivet, innbyggere, og frivilligheten til planforslaget. Det gjennomføres derfor to webinarer onsdag 28. april. Det blir et «næringswebinar» og et «folkewebinar» som gir en av flere muligheter til å komme med innspill.

Hva tenker du om hvordan Nærøysund kommune skal legge til rette for god samfunnsutvikling? Hva skal vi prioritere å jobbe med? Hvordan skal vi møte våre utfordringer, og hvordan utnytte de mulighetene vi har? Hvordan kan vi samarbeide? Hvordan skal vi sikre sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft?  Dette er spørsmål Nærøysund kommune ønsker innbyggernes svar på i forbindelse med webinarene.

Samfunnsplanen er det øverste styringsdokumentet til kommunen og legger føringer hvilke satsningsområder kommunen skal fokusere på frem til 2033. Planen inneholder også en arealstrategi som gir langsiktige og overordnede prinsipper for arealbruk i kommunen.

Lenke til høringsforslag kommuneplanens samfunnsdel: horing-og-offentlig-ettersyn-kommuneplanens-samfunnsdel-naroysund-kommune.pdf

Praktisk informasjon:

• Næringswebinar onsdag 28.april – kl. 0815-0915
  • Folkewebinar onsdag 28.april – kl. 1900-2030

Agenda:

• Presentasjon av planarbeidet
  • Innspill og diskusjon
  • Oppsummering og prosessen videre

Lenke til webinaret ligger på Nærøysund kommune sine Facebooksider, under «arrangementer»/«events», og på kommunens hjemmesider under «Samfunn» -> «Webinarer»