Koronasmittet i isolasjon i Nærøysund

Nærøysund kommune har fått melding om at en utenlandsk arbeider som oppholder seg i kommunen testet positivt på covid-19 ved ankomst til landet. Vedkommende er i isolasjon og hans medreisende er plassert i karantene.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Koronatesten på vedkommende ble gjort ved ankomst til Norge på fredag. Personen er nå satt i isolasjon. De to andre i samme reisefølge er satt i karantene. Dette er i tråd med gjeldende prosedyre.

Det skal ikke være andre nærkontakter i Nærøysund. Kommunen har god oversikt og kontroll på situasjonen.

Dette er andre tilfelle av en utenlandsk arbeidstaker som har testet positivt med covid-19 i Nærøysund. Det er litt over en uke siden forrige tilfelle. Alle nærkontaktene til den første personen er testet og bekreftet negativ på viruset.