Inviterer til aktivitetsdag for liten og stor

Nærøysund kommune er en av over 50 kommuner over hele landet som skal arrangere Generasjonslekene i 2024 med hjelp fra Senteret for et aldersvennlig Norge. Det er betyr lek og moro for alle nærøysundere, uansett alder!

Generasjonslekene i 2023 samlet folk i ulik alder. 5. juni er det klart for årets utgave i Nærøysund, så sett av datoen.

5. juni klokken 11.00-14.00 blir det tid for gode generasjonsmøter ved Rørvik Aktivitetshus. Dette er andre år på rad det gjennomføres aktivitetsleker ved aktivitetshuset

Møteplass for mangfold og inkludering

Senteret for et aldersvennlig Norge og Norges Frivilligsentraler, gjentar suksessen fra 2022 og 2023 og har invitert landets kommuner og frivilligsentraler til å bli med på å lage Generasjonslekene i 2024.

− Vi er veldig glade for at nettopp Nærøysund kommune er med. I et Aldersvennlig Norge skal det være møteplasser og arenaer der alle generasjoner kan møtes gjennom ulike aktiviteter, forteller Anne Berit Rafoss i Senteret for et aldersvennlig Norge.

− Ved å legge til rette for at Generasjonslekene kan arrangeres i enda flere norske byer og tettsteder, ønsker vi å bidra til nettopp dette.

Uansett alder og fysisk form

Generasjonslekene er et arrangement med aktiviteter som bidrar til mangfold og inkludering på tvers av generasjoner, og der frivilligheten i samarbeid med kommunen står i sentrum.

Aktivitetene er lagt til rette for at alle skal kunne delta-uansett fysiske forutsetninger.

De yngste er på plass, vi har fått med oss barnehager i Nærøysund kommune og 5. trinn ved Rørvik skole som skal delta på lekene. Nå oppfordrer vi nærøysundere i alle andre aldre til å delta. Vi organiserer lagene ved oppmøte på dagen. Har du lyst til å delta med eget lag så er det også mulighet for dette.

Vi oppfordrer nærøysundere i alle aldre til å delta, det er også mulighet for å bidra inn i planleggingen, som sponsor eller som medarrangør.

Les mer om Generasjonslekene og Senteret for et aldersvennlig Norge på www.aldersvennlig.no

Tone Iren Nygård
Aktivitetsleder/samfunnskontakt