Inviterer melkebønder til inspirasjonsdag

Melkebønder i Ytre Namdal inviteres til et inspirasjonsmøte den 15. oktober i Nærøysund kulturhus. Velg Melk-arrangementet skulle egentlig gjennomføres i vår, men ble utsatt på grunn av koronasituasjonen.

Det er Fylkesmannen i Trøndelag som står bak prosjektet. Prosjektet gjennomføres i nært samarbeid med TINE, Norsk Landbruksrådgiving og Innovasjon Norge. Trøndelag Fylkeskommune bidrar med finansiering. I tillegg samarbeides det med bondelaget, bonde- og småbrukerlagene i Trøndelag samt kommunene. Prosjektet vil arbeide for å ivareta sysselsettingen og næringsaktiviteten på de små og mellomstore melkebruka. På den måten ønsker de  å sikre utnyttelsen av ressursgrunnlaget på brukene.

Disse møtene er aktuelle for alle melkeprodusenter, men hovedfokuset er på de små og mellomstore brukene (de med 30 kyr eller mindre) og de som har båsfjøs.

Se mer om møtet i dokumentet under:

Oppdatert annonse-program (PDF, 3 MB)