«Hodebra» er bra for hodet

Nærøysund kommune er sammen med de andre kommunene i Trøndelag, Trøndelag fylkeskommune, Folkehelsealliansen i Trøndelag og Nord- og Sør-Trøndelag Røde Kors med på den nye kampanjen «Hodebra». Dette skal bidra til å fremme god psykisk helse i Trøndelag.

«Hodebra» - er en trøndersk kampanje for at folk flest skal ha det bra. Dette er en bred folkehelsesatsing for å fremme god psykisk helse i Trøndelag. Hodebra handler om å oppfordre folk flest til å gjøre tre ting: Å gjøre noe aktivt, å gjøre noe meningsfylt, og å gjøre noe sammen, gjerne ofte i sin hverdag. Under korona-perioden er dette mer utfordrende enn før, derfor har aktørene bak «Hodebra» framskyndet lanseringen av kampanjen. Lanseringen skjedde onsdag 8. april. Hodebra er initiert av Folkehelsealliansen i Trøndelag i samarbeid med Nord- og Sør-Trøndelag Røde Kors og Trøndelag fylkeskommune, og inngår i ABC-prosjektet for 2019-2021. Alle kommunene i Trøndelag er med på kampanjen.

Bruk nettsiden

Både på nettsiden til «Hodebra» og i deres facebookgruppe kan du kunne finne informasjon om aktiviteter som du kan gjøre for å aktivisere deg. Alle som er medlemmer i gruppa på Facebook oppfordres til å dele innhold og engasjere seg i det som legges ut der. Målet er å få til en stor og omfattende gruppe med mange ideer og tips til ulike aktiviteter.

Mange tips

Mange ulike aktiviteter, som kan gjøres både ute og inne er med blant Hodebra-tipsene du finner på nettsiden og facebook. Målsetningen er å bedre mental sunnhet i Trøndelag. Dette gjøres gjennom å inspirere til aktive sosiale og meningsfulle aktiviteter for alle.