Har fått sett alle avdelingene

Kommunedirektør Karl-Anton Swensen fikk mandag blant annet se nærmere på det kommunale vannverket på Finne. I tillegg til andre kommunale tjeneseteområder innen Teknisk sammen med enhetsleder Kurt Kristiansen og kommunalsjef Håvard Hernes

Mandag 5. desember besøkte kommunedirektør Karl-Anton Swensen de ulike avdelingene og tjenestestedene innen Teknisk. Dermed har han i løpet av den drøye måneden han har vært øverste administrative sjef fått besøkt alle kommunens avdelinger.

Nærøysund har en spredt organisasjon med virksomhet på mange avdelinger rundt om i kommunen. Kommunedirektør Karl-Anton Swensen som startet i sin jobb i månedsskiftet oktober/november ønsket så snart som mulig å besøke de ulike tjenesteområdene i kommunen. Både for å få hilse på de som jobber der og for å få et overblikk over hvordan tjenestetilbudet er bygd opp og hvor det finnes i kommunen.

Allerede første arbeidsuke tok kommunalsjef for Oppvekst og familie Kirsti S. Fjær ham med på

Kommunedirektøren har også vært i møte med alle enhetslederne innen oppvekst - i tillegg til å besøke de ulike tjenestestedene rundt om i kommunen.

skolene, barnehagene og andre enheter i hennes ansvarsområde. Senere har kommunalsjef for Helse og velferd Marit Pedersen tatt med kommunedirektøren på helseinstitusjonene på Kolvereid og Rørvik. Mandag 5. desember var det kommunalsjef for Teknisk Håvard Hernes som tok med Karl-Anton Swensen til de ulke avdelingene innen Teknisk.

Kommunedirektøren har også vært rundt på rådhusene på både Kolvereid og Rørvik.

Med besøkene hos Teknisk har Karl-Anton Swensen vært innom alle avdelingene i kommunen.

– Det er veldig greit for meg å få møte og snakke med de som jobber ute på tjenestene. Det er mange engasjerte medarbeidere og erfaringene de har er viktig og interessant å få høre om, sier kommunedirektøren. Han har blitt godt mottatt blant de ansatte og samtidig fått et overblikk over både geografi og organisasjon i sin nye kommune.

Neste steg i arbeidet med å bli bedre kjent med Nærøysund er at kommunedirektøren planlegger en besøksrunde til næringslivet i kommunen sammen med ordføreren. Dermed får han en bedre innsikt i hva som skjer på det området også.

Kommunedirektør Karl-Anton Swensen har i løpet av den første måneden i jobben fått hilst på en god del av de rundt 1000 personene som jobber i Nærøysund kommune.