Fylkeskommunen gjennomfører innbyggerundersøkelse

I løpet av september vil innbyggerne i Nærøysund få en SMS med lenke til et spørreskjema i forbindelse med en innbyggerundersøkelse.

I samarbeid med alle kommunene i fylket gjennomfører Trøndelag fylkeskommune en innbyggerundersøkelse i september.

Innbyggerundersøkelsen gjennomføres i form av SMS-invitasjoner med en lenke til web-spørreskjema. Innholdet i spørsmålene er tema innbyggerne er opptatt av, for eksempel forbruk, lokalsamfunn og fritid. Det vil bli utarbeidet en egen rapport for hver enkelt kommune i etterkant.

Ditt svar vil bidra til å gi viktig kunnskapsgrunnlag for kommunens prioriteringer og veivalg fremover. Innbyggerundersøkelsen er en del av en større ståstedsanalyse som skal kartlegge bærekraft i alle kommuner i Trøndelag, spesielt relatert til FNs bærekraftmål og 2030-målet om at Norge skal kutte klimagassutslipp med 50 prosent.

Det er analyseselskapet Respons Analyse som har ansvaret for den praktiske gjennomføringen.

Respons Analyse vil trekke ut to vinnere av gavekort på 500 kroner blant deltakerne i hver kommune.

Respons Analyse vil sikre alle deltakeres anonymitet.

Nærøysund kommune oppfordrer alle til å delta i undersøkelsen