Flott helg på UKMs regionfestival

Helga 21.-23. april gikk UKMs regionfestival for nordlige deler av Trøndelag av stabelen på Inderøy. 19 ungdommer representerte Nærøysund på regionfestivalen.

Totalt var over 300 ungdommer fra hele nordlige del av Trøndelag samlet på Akset kultur- og skolesamfunn på Inderøy i helga. Blant disse var 19 representanter fra Nærøysund. 15 av disse deltok på scenen med musikk, tre deltok med kunstinnslag, mens Gaute Sellevoll var Nærøysund representant som UNG arrangør på lyd/lys/sceneteknikk/flerkameraproduksjon.

– Disse ble plukket ut av fagpanelet på lokalmønstringa i mars og viser mangfoldet av kultur vi har i kommunen. Det stødige husbandet vårt spilte på alle fire forestillingene under helgas festival, og skilte seg ut som eneste husband, med smakfullt akkompagnement til de dyktige vokalistene fra Nærøysund, forteller Maren Grønli Berg, som er UKM-ansvarlig i Nærøysund

Nærøysund deltok med følgende innslag på UKMs regionfestival:

Scene:

• Pazadi – Linnéa og husbandet
  • Treasure – Signe + korister og husbandet
  • I’m still standing – Thorgrim og husbandet
  • Shake it off – Signe, Carmen, Ida, Nora og husbandet
  • Floden - Ida og husbandet
  • You ain’t got rhythm – Kolvereidkompaniet
  • Let her go - Anna Livik
  • Gaute som Ung Arrangør

Kunst:

• Katrine Hansvik – «Frosk», «Spøkelseskatten» og «Hello kitty»
  • Olive Lindseth-Haugvik – «Skrikerunge» (maleri) og «Gnomnisse»
  • Sondre Sæternes – «Livskraft» og «All lives matter»

Se flere bilder fra regionfestivalen under. Foto av Thomas Jergel/Maren Grønli Berg.