Fjerner sitkagran på Byåsen

Nærøysund kommune starter fredag arbeidet med å fjerne områder med sitkagran rundt boligfeltene på Byåsen i Rørvik.

Det er fire skogteiger på Byåsen som nå skal hugges ned. Det er ønsker fra naboer som gjør at arbeidet nå settes i gang. I tillegg er sitkagran en tresort det ikke er ønskelig å ha i regulerte boligfelt.

Entreprenøren starter arbeidet med å fjerne sitkagrana fredag 15. januar. Det skjer i teigen ved Bassengvegen. De siste dagers kulde har gjort at det er gode forhold for å gjennomføre hogsten uten at det blir store naturinngrep.

Forhåpentligvis vil fjerningen av sitkagrana bidra til mer bolyst for beboerne i området og mer tilgjengelige friområder.

Naboer har fått varsel om arbeidet via SMS og kommunen ber folk i området være observante for anleggsmaskinene og arbeidet for øvrig i den perioden trefellingen foregår.