Disse får jakte i Grytbogen

Etter at Nærøysund kommune utlyste muligheten for lokale jaktlag om å søke om elgjaktperiode i den kommunale skogseiendommen i Grytbogen var det ni lag som meldte sin interesse. Nå er det trukket hvem som får jakte elg i de tre tilgjengelige periodene.

Tre lokale jaktlag får benytte jaktterrenget på den kommunale eiendommen Grytbogen under høstens elgjakt.

Det ble i år utlyst jakt for ett år. Det er et krav om at de lagene som søker om å delta i elgjakta i Grytbogen i hovedsak må bestå av personer bosatt i Nærøysund kommune. Ni lag meldte seg før søknadsfristen 8. mai. Onsdag 15. mai ble det gjennomført en trekning blant disse for å avgjøre hvem som skal få gå på jakt i den kommunale skogseiendommen. Det ble både trukket hvem som blir tildelt de tre periodene, samt rekkefølge på reserver dersom noen av lagene skulle trekke seg.

Disse får jakte

• I første periode får jaktlaget med Jo Anders Tangen som jaktleder jakte.
  • I andre periode er det jaktlaget med Fredrik Tønder Kongsmo som jaktleder som får tilgang til jaktterrenget.
  •  Tredje periode går til jaktlaget med Wiggo Johansen som jaktleder.

Reservelista er som følger:

• Andreas Kiil er først reserve
  • Torbjørn Breivik andre reserve