Bruk BUA i sommer

Ønsker du å komme ut på vannet i sommer kan kajakker og paddleboard fra BUA Nærøysund være en mulighet til å gjøre det.

Dette er annerledessommeren, og det åpner for muligheten til å prøve noe helt nytt som du ikke har gjort før. Det gir også mulighet til å utnytte natur og nærområdene i Nærøysund. Trenger du turutstyr, kajakk, sykkel, leker eller en basketball så husk at du kan låne dette helt gratis fra BUA Nærøysund.

– Mange skal ha hjemmesommer eller feriere i nærmiljøet. Da er tilbudet på BUA ideelt for å låne utstyr, sier folkehelsekoordinator i Nærøysund kommune Anne Lene Gregersen.

BUA er en gratis utlånsstasjon der alle kan låne sport- og fritidsutstyr. Dette er en unik mulighet til å prøve ut noe nytt. Har du lyst til å prøve kajakk eller kano for første gang, eller teste ut ulike former for ballsport da kan du kontakte BUA for å låne. Det eneste du trenger er å være registrert som bruker.

Åpent i sommer

BUA Nærøysund har åpent gjennom hele sommeren. Det er mulig å komme innom på tirsdager og torsdager. På BUA Nærøysund har sykler i ulike varianter for de som ønsker å låne det. tirsdag er det åpent fra 12.00-16.00, mens det på torsdager er åpent fra 14.00-18.00.

– For øvrig kan det leveres ut utstyr fra mandag til fredag mellom klokken 8.00 og 15.30 etter avtale, sier Anne Lene Gregersen. Utlånsstasjonen holder til i kjelleren på Nærøysund kulturhus på Kolvereid, Inngang er på baksiden av bygget.

Utstyr kan bestilles gjennom BUAs nettside: https://www.bua.io/bua-naeroysund/utstyr. Du kan låne utstyret i inntil en uke.

– Det kan lønne seg å bestille i god tid. En del utstyr er veldig populært, sier Gregersen. Du kan også kontakte BUA Nærøysund gjennom deres facebookside.

Mye utstyr

Det er spesielt turutstyr som er populært. Ved BUA Nærøysund kan du låne det meste av utstyr du trenger for å komme deg ut på en tur i naturen. Det er alt fra fjellsko og sekk til lavvo, stormkjøkken og kajakk. Skal du ut med kajakk eller andre fartøy på vann så kan du også låne redningsvest.

Frister det ikke med en tur ut i marka eller sjøen så har BUA mye utstyr du kan låne om du skal være hjemme i hagen eller på hytta. Det gjelder alt fra badmintonsett, kubb-spill, hoppetau, ringspill og krokketsett til skateboard og frisbeegolfsett.

Ønsker du å ta deg en tur i nærmiljøet på sykkel så finnes det et variert utvalg av dette også. Dette inkluderer BMX-sykler, sparkesykler og elsykkel. Trenger hjelm og albuebeskyttere får du lånt dette også.

Se hele utvalget på https://www.bua.io/bua-naeroysund/utstyr