Arne Bangstad skal jobbe med dreining mot heldøgns omsorg

Kommunedirektør Karl-Anton Swensen har engasjert Arne Bangstad som prosjektleder for prosjektet «Dreining fra institusjon til heldøgns omsorg». Hans oppgave blir å stå for utredningsarbeidet og være prosessdriver.

Prosjektet «Dreining fra institusjon til heldøgns omsorg» iverksettes etter at et enstemmig kommunestyre vedtok dette i sitt møte den 30. mai. Der ble formannskapet utpekt til å være styringsgruppe. Kommunedirektøren ble gitt fullmakt til å skaffe ekstern bistand til utredningsarbeidet.

Kommunedirektøren er fornøyd med å ha fått en kapasitet som Arne Bangstad til å bistå kommunen i dette arbeidet. Bangstad vil formelt starte i engasjementet den 5. august, og med varighet i 6 måneder. Han er engasjert i 50 prosent stilling og vil rapportere til kommunedirektøren.

I forkant av oppstart i august er han engasjert til å utarbeide prosjektplan for prosjektet som forutsatt fra kommunestyret. Prosjektplanen skal presenteres og gjennomgås med styringsgruppen like over sommeren

Arne Bangstad har bred erfaring som prosessdriver og innenfor fagfeltet helse. Han er i tillegg engasjert i 50 prosent prosjektstilling i regionrådet i Namdalen som faglig rådgiver i forbindelse med valg av fremtidig pasientjournal/Helseplattform.

Kommunedirektør Karl-Anton Svensen ser frem til å samarbeide med Bangstad om bærekraftig utvikling av omsorgstjenestene i Nærøysund kommune i et fremtidig perspektiv.

Arne Bangstad