Åpner nybygget digitalt

Den nye skole- og bibliotekbygningen på Kolvereid har allerede vært i bruk noen måneder. Tirsdag 15. desember blir det offisiell åpning. Dette kan du følge med på over nett.

Tirsdag 15. november er det klart for offisiell åpning av det nye skole- og bibliotekbygget på Kolvereid. På grunn av koronasituasjonen kan det ikke avholdes en stor åpning hvor alle som vil kan delta. I stedet blir det en markering med noen inviterte gjester til stede, mens alle andre kan følge med direkte på nett.

Nybygget som rommer Kolvereid skole samt Nærøysund kulturskole og Nærøysund biblioteks avdelinger på Kolvereid sto ferdig i høst. Ønsket har vært å få til en stor åpning slik at alle kunne komme og se det nye bygget. Men koronaen har satt sin stopper for det. Derfor blir det i stedet en åpning med elever og ansatte, ordfører og formannskap og noen andre inviterte gjester i stedet. Samtidig skal alle kunne få med seg denne åpningsseremonien ettersom den går direkte på Nærøysund kommunes facebookside. Foruten den offisielle åpningen ved ordføreren blir det underholdningsinnslag og arrangementet avsluttes med en digital omvisning i nybygget. To av elevene tar alle som vil være med på en videoreise gjennom nybygget. Denne videoen vil også være tilgjengelig på kommunens YouTube-kanal fra tirsdag formiddag.

Avslører nytt navn

Et av de store høydepunktene på åpningen vil være at navnet på nybygget avsløres. Tidligere i år var det en navnekonkurranse for nybygget. Målet var å finne et navn som kunne omfavne alle deler av byggets virksomhet. Navnet er nå avgjort, og det vil bli offentliggjort på åpningen.

Navnekomiteen som har bestått av både elever, ansatte fra alle enhetene i bygget, samt representanter fra politisk hold og kommuneadministrasjonen har hatt en utfordring med å avgjøre navnet, men alle i komiteen er godt fornøyd med navnet som er valgt.

Fra klokken 11.00

Sendingen fra åpningen starter klokken 11.00 på tirsdag 15. desember, og har du ikke mulighet til å følge den da, så vil den ligge tilgjengelig videre framover.