Aktivitetshuset offisielt åpnet

Nå er Rørvik aktivitetshus klart for bruk. Tirsdag 18. april var det offisiell åpning og mange tok turen for å se på den nye møteplassen.

Aktivitetshuset har som målsetning å skape en møteplass og sosial arena for innbyggere i alle aldre. Huset skal motvirke ensomhet gjennom å finne aktiviteter som passer de fleste. En god del lag og foreninger har inngått avtale om bruk av huset. Det får de gratis mot at de bidrar til fellesskapet og inkludering gjennom åpne arrangement og hjelp på ulike tilstelninger og samlinger.

De som tok turen på åpningsdagen fikk en liten smakebit av fellesskapet. Totalt var rundt 150 personer innom på åpningsdagen. Den første puljen besto av inviterte gjester – som i hovedsak besto av representanter fra de som bruker aktivitetshuset. Deretter var det åpent hus for alle som ville se nærmere på bygget. Det som tidligere var Vikna bo- og servicesenter har nå blitt en allsidig møteplass med mange møterom for frivilligheten. Også noen av kommunens egne tjenester, som Miljøtjenesten og dagtilbudet for demente i Rørvik har fått tilhold i bygget.

Les mer om hva du kan finne i aktivitetshuset her

Åpningsdagens siste arrangement var NM i Ludo. Det vil si Nærøysundmesterskap for seniorer i Ludo. Dette var et arrangement i forbindelse med EKM – Eldres Kultur Møtes som foregår i disse dager. Totalt fem lag stilte på Ludo-mesterskapet. Laget til LHL vant lagkonkurransen, mens Erling Hagen ble individuell mester.

Se bilder fra åpningsdagen under: