Vaksineringsstatus i Nærøysund

Koronavaksineringen i Nærøysund går i godt tempo i sommerukene. Nå ligger det an til at alle i kommunen over 18 år vil ha fått tilbud om første dose i uke 30. Det er viktig at alle som får tilbud om vaksine gir beskjed om de ønsker den eller om de må utsette den.

(NB: denne saken er ikke lenger helt ny - og kan inneholde utdatert informasjon. Se her for oppdatert informasjon)

Nærøysund kommune får god tilgang på vaksinedoser i uke 30 og 31. Det betyr at alle voksne i kommunen får tilbud om første dose vaksine i løpet av uke 30. Noen har bedt om utsettelse og får den i uke 31.

Det er fortsatt viktig at de som får SMS med melding om vaksinering gir tilbakemelding så snart som mulig dersom det ikke passer å ta oppsatt tidspunkt, eller om du ikke ønsker vaksinen. Da kan andre få dosen og det blir ikke nødvendig å kalle inn andre på svært kort varsel.

Ring kommunens koronatelefon hvis du har sagt fra deg dosen eller er på jobb og kan derfor ikke ta imot tilbud om dose 1 i ukene 30 og 31. Nummeret dit er 480 23 143.

Åpner for naboene

Nærøysund følger nasjonale retningslinjer og åpner for å vaksinere personer i nabokommuner som ønsker tidligere vaksinering hos oss. De får også timen til dose 2 i Nærøysund. Hvis vi ikke får fylt opp vaksinetimene for dose 1 hverken av egne innbyggere eller via nabokommuner kaller vi inn til dose 2 for de som skal ha denne etter prioritert rekkefølge.

Situasjonen for øvrig

Koronasituasjonen i Nærøysund for øvrig har ikke endret seg etter at det sist helg ble meldt om fire nye smittetilfeller. Fortsatt sitter noen nærkontakter i karantene, men ingenting tyder på at smitten har spredt seg utover den kjente klyngen.

Det er nå avklart at det er deltavarianten de er smittet med.