HverdagsrehabiliteringDenne artikkelen er over 1 år gammel og kan innehold utdatert informasjon Hverdagsmestringsteam Hverdagsmestringsteamet er et tverrfaglig team med sykepleier, ergoterapeut og fysioterapeut som jobber etter tankesettet hverdagsmestring. Hverdagsmestring er et forebyggende og rehabiliterende tankesett som vektlegger den enkeltes mestring i hverdagen uansett funksjonsnivå. Brukerstyring og vektlegging av den enkeltes ressurser og deltakelse står sentralt. Hverdagsrehabilitering Hverdagsmestringsteamet har i oppgave å utøve tjenesten Hverdagsrehabilitering. Dette er en tidsavgrenset, intensiv og målrettet rehabilitering i hjem og nærmiljø rettet mot personer som har opplevd et funksjonsfall. Tjenesten gis inntil 12 uker etter vurdering. Ansatte i teamet og evt. andre samarbeider og bistår brukeren med trening og tilrettelegging av hverdagsaktiviteter som er viktige for brukeren selv. Etter en systematisk kartlegging setter brukeren sine egne mål ut fra spørsmålet om «Hva er viktig for deg?» Mål og målgruppe Målet med hverdagsmestring er å leve lengst mulig i eget hjem OG ikke minst å leve lengst mulig i eget liv! I hverdagsmestring er mestring av hverdagen og dens aktiviteter viktig. Målgruppe: Hjemmeboende brukere med behov for tverrfaglig rehabilitering for å kunne mestre hverdagsaktiviteter Brukere med endrede behov som har et antatt rehabiliteringspotensiale Brukere utskrevet fra institusjon med behov for videre rehabilitering Brukere som har noe hjelp i hverdagen, men står i fare for å få behov for mer hjelp Slik søker du Søknadsskjema om helse- og omsorgstjenester i Nærøysund kommune Hva skjer etter at jeg har søkt? Etter at du har sendt inn søknaden din, vil en saksbehandler ta kontakt med deg for å vurdere ditt behov. Saksbehandler vil i samarbeide med Hverdagsmestringsteamet vurdere hvorvidt dette er rette tjenesten for deg. Tildelingen av tjenesten vurderes individuelt, ut fra diagnose, motivasjon, rehabiliteringspotensiale og mestring. Hva koster det? Hverdagsrehabilitering er gratis. Klage Har du klage på vedtak, ta kontakt med Brukerkontoret. Tilbakemelding Dersom du mottar tjenesten og ønsker å gi tilbakemelding, ta kontakt med enhetsleder eller avdelingsleder. Les artikkel om hverdagsmestringsteamet her